Avaa valikko

usein kysytyt kysymykset

Tältä sivulta löydät vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun.

 

Tuotteet

Ovatko samat hinnat voimassa verkkokaupassa ja myymälöissä?

  • Kyllä. Stemman hinnat ovat samat, ostit tuotteesi sitten verkkokaupasta tai myymälästä.

Mistä näen, että onko tuote ostettavissa myymälästä ja/tai verkkokaupasta?

  • Myymälät: Stemman sivuilla esitellyt tuotteet ovat pääsääntöisesti ostettavissa kaikista myymälöistämme. Saatavuus kuitenkin vaihtelee paikkakunnittain esimerkiksi myymälän koon mukaan. Myymäläkohtainen saatavuus on kätevintä varmistaa tuotesivun ”Tarkista saatavuus lähimmästä myymälästä”- painikkeen kautta aukeavalla lomakkeella. Voit myös soittaa lähimpään myymälääsi tai tiedustella tuotteen saatavuutta sähköpostilla.

  • Verkkokauppa: Tuotelistauksella näkyy "osta heti" painike ja ostoskorisymboli niiden tuotteiden kohdalla, jotka ovat ostettavissa verkkokaupasta. Tarkempi saatavuus näkyy tuotteen sivulla kuvan oikealla puolella olevasta alasvetovalikosta.

Mistä saan lisätietoa tuotteista?

  • Stemman verkkosivuilla sinua auttaa reaaliaikainen chat-asiakaspalvelu, joka palvelee arkisin klo 8–21 ja viikonloppuisin klo 9–18.

  • Jokaisen tuotteen sivulla on tiedusteluja varten ”olen kiinnostunut tuotteesta”-painike, josta avautuu tuotetiedustelulomake. Lomakkeella voit lähettää kysymyksesi lähimpään Stemma-myymälään tai verkkokauppaan.

  • Voit ottaa myös yhteyttä lähimpään Stemma-myymälään tai verkkokaupan asiakaspalveluun.

Millainen takuu tuotteilla on? Miten toimin, jos ostamani tuote on viallinen?

  • Tuotteita koskee kuluttajansuojalain mukainen virhevastuu. Lisäksi joillakin tuotteillamme on ylimääräinen takuu.

  • Myymälät: Ota mahdollisimman pikaisesti yhteyttä myymälään, josta olet tuotteen ostanut. Anna selvitys tilanteesta ja toimita valokuvat virheen todentamiseksi.

  • Verkkokauppa: Tee virheilmoitus sähköpostitse verkkokaupan asiakaspalveluun osoitteeseen verkkokauppa@stemma.fi. Anna mahdollisimman tarkka selvitys tilanteesta ja liitä mukaan virheen todentavat valokuvat. Tarkemmat palautus- ja takuuehdot ovat luettavissa tästä.

Voiko tuotteisiin tilata erikseen lisätarvikkeita ja varaosia, esimerkiksi jalkasarjoja tai kangaspäällisiä?

  • Useisiin tuotteisiin on saatavana vaihdettavia osia, kuten vaihtopäällisiä tai sängyn jalkoja. Erikseen tilattavia osia kannattaa tiedustella Stemma-myymälästä.

 

Toimitus

 Millaiset toimitusajat tuotteilla on?

  • Verkkokauppa: Tuotteiden toimitusajan näet tuotteen sivulta kuvan oikealla puolella olevasta alasvetovalikosta. Varastotuotteiden toimitusaika on pääsääntöisesti 1–5 arkipäivää. Tilaustuotteiden toimitusaika on hieman pidempi, yhdestä viikosta muutamaan viikkoon.

  • Myymälät: Myymälästä ostettujen tuotteiden toimitusaika kerrotaan kaupanteon yhteydessä. Voit myös tiedustella toimitusaikaa etukäteen lähimmästä myymälästä.

Saako tuotteille kotiinkuljetuksen ja paljonko se maksaa? Viettekö samalla vanhat pois?

  • Verkkokauppa: Toimitukseen kuuluu kotiinkuljetus sisään kannettuna. Toimitusmaksu on lähetyksen koosta riippuen joko 15 € tai 39 €. Verkkokauppatoimituksille ei ole tällä hetkellä saatavana vanhojen kalusteiden pois vientiä.

  • Myymälät: Voit ostaa lisäpalveluna kotiinkuljetuksen ja sopia vanhojen kalusteiden pois viennistä. Palveluiden hintatiedot saat suoraan myymälästä.

Saako toimituksen sovittua haluamalleen ajankohdalle?

  • Verkkokauppa: Posti ottaa sinuun yhteyttä, kun tilaus on valmis toimitettavaksi ja sopii kanssasi tarkan toimitusajan. Mikäli haluat, että tilaus toimitetaan useita päiviä verkkosivuillamme ilmoitettua toimitusaikaa myöhemmin, voit ilmoittaa toimitusaikatoiveen tilausta tehdessäsi ”Muuta huomioitavaa tilaukseen liittyen” -kohdassa.

  • Myymälät: Myymälästä ostettujen tuotteiden toimitusajan voit sopia suoraan myyjän kanssa.

Voinko noutaa verkkokaupasta tilaamani tuotteen myymälästä?

  • Verkkokaupasta tilatut tuotteet toimitetaan sinulle kotiinkuljetettuna. Verkkokauppatilauksia ei voi noutaa myymälästä.

 

Verkkokauppa

Pitääkö verkkokauppaan rekisteröityä tilaamista varten?

  • Ei tarvitse, vaan voit tehdä tilauksen myös rekisteröitymättä. Rekisteröityminen kuitenkin helpottaa asiointia jatkossa ja voit tarkastella muun muassa tilaushistoriaasi.

Mistä saan tunnukset verkkokauppaan tai uuden salasanan kadonneen tilalle?

  • Saat tunnukset verkkokauppaan Stemman sivujen oikeassa ylänurkassa olevasta ”Rekisteröidy” -linkistä.

  • Jos olet unohtanut salasanasi, saat tilattua uuden salasanan verkkosivuiltamme. Klikkaa oikeassa ylänurkassa olevaa ”Kirjaudu sisään”-painiketta ja valitse ”Unohtuiko salasana?”. Kirjoita sähköpostiosoitteesi kenttään, niin lähetämme uuden salasanan.

En ole saanut tilausvahvistusta verkkokauppatilauksestani. Onko tilaukseni vastaanotettu?

  • Tilausvahvistus toimitetaan tilaajalle heti ja toimitusvahvistus viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä. Jos et ole saanut näitä vahvistuksia sähköpostiisi, tarkista ensin roskapostikansio, sillä jotkut roskapostisuodattimet voivat ohjata automaattiset viestit sinne. Jos vahvistuksia ei löydy roskapostikansiosta, niin otathan yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun.

Miten voin seurata verkkokauppatilaukseni etenemistä?

  • Saat sähköpostiisi Postin lähetystunnuksen, kun tilauksesi on rekisteröitynyt kuljetusyhtiölle. Lähetystunnus on linkkinä sähköpostiviestin kohdassa "Tilaus, kollinumero". Tunnuksen avulla voit seurata lähetyksen etenemistä Postin verkkosivuilla.

Haluaisin palauttaa tilaamani tuotteen. Miten toimin ja mitä palauttaminen maksaa minulle?

  • Sinulla on oikeus palauttaa käyttämätön tuote 14 päivän kuluessa tilauksen toimituksesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautuksesta on sovittava aina etukäteen verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa. Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Palautamme tuotteen hinnan, mutta pidätämme veloitetun toimitusmaksun (15 € tai 39 €).

 

Maksutavat

Millaisia maksutapoja on käytössä verkkokaupassa?

  • Verkkokaupassa maksaminen on turvallista ja helppoa Paytrailin tarjoamilla maksutavoilla. Voit maksaa halutessasi verkkopankkimaksulla, luottokortilla tai Collectorin laskulla/osamaksulla. Lisää vain tuotteet ostoskoriin, siirry kassalle ja valitse haluamasi maksutapa.

Voinko maksaa ostokseni osamaksulla tai laskulla?

  •  Verkkokauppa: Voit valita maksutavaksi kassalla joustavan Collector Bank Laskun/Osamaksun.
  •  Myymälät: Myymälässä asioidessasi voit hakea sieltä Aktiiviraha-korttia. Aktiiviraha-asiakkaana voit maksaa ostoksesi useammassa erässä ja hyödyntää ajankohtaiset maksuaikatarjoukset.