Avaa valikko

palautusoikeus

Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämätön tuote 14 päivän kuluessa tilauksen toimituksesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen pitää olla käyttämätön, myyntikelpoinen ja alkuperäispakkauksessaan. Muistathan palauttaa kaikki osat, myös käyttöohjeet ja kaupanpäälliset.

Rajoitukset palautusoikeudesta

(kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti)

Palautusoikeutta ei ole:

a) hygieniatuotteilla pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitteet, patjat ja niiden suojat sekä lakanat ja tyynyliinat sekä muut näihin rinnastettavat tuotteet.

b) tuotteilla, jotka ovat erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu. Tällaisten tuotteiden tilauksia ei voida myöskään peruuttaa, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen tai sen osan tai palvelun ostotilaus on valmistunut.

Palautuksesta on sovittava aina etukäteen verkkokaupan asiakaspalvelun kanssa

  • asiakkaan on nimenomaisesti ilmaistava halu palauttaa tuote eli palautukseksi ei katsota pelkästään esimerkiksi tuotteen noutamatta jättämistä postista
  • asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta ja palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista, jotka pidätetään tuotteen kauppahinnasta
  • tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on ilmoittanut palauttamisesta
  • tuotetta ei saa ennen palauttamista ottaa käyttöön ja sen tulee olla asianmukaisesti pakattuna alkuperäispakkauksessa sekä olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa
  • palautusta ei katsota tehdyksi, jos palautusta koskevia ehtoja ei ole noudatettu

Rahanpalautukset

  • mikäli jonkin palautuksen kohdalla Stemma poikkeuksellisesti hyväksyy puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme palautuskulujen lisäksi vähintään 25 % tuotteen kauppahinnasta
  • Stemmalla on oikeus pidättyä rahojen palautuksesta ennen kuin asiakas on palauttanut tuotteet
  • Stemmalla on oikeus vähentää palautettavasta summasta mahdollista arvonalenemista vastaava rahamäärä sekä palautuskustannukset

Rahojen palautus tapahtuu maksupalveluntarjoaja Paytrailin toimesta, sillä maksutavalla, jolla tilaus on maksettu

  • kun tuote on saapunut asiakaspalveluumme, rahat näkyvät tililläsi maksutavasta riippuen:
    • korttipalautuksissa: summa palautuu suoraan maksukortille ja näkyy muutaman pankkipäivän kuluessa. Mikäli kyseessä on ulkomaalainen kortti, voi palautuksessa kuitenkin mennä hieman pidempään.
    • collector ja verkkopankki -maksutavat: summa palautuu laskulle (Collector) tai ilmoitetulle tilinumerolle (verkkopankki) muutaman pankkipäivän kuluessa.