Avaa valikko

stemman sopimusehdot

Voimassa 28.8.2015 alkaen


1. Toimitusehtojen soveltaminen

1.1 Stemman verkkokaupan toimitusehdot ovat voimassa kaikkien henkilöiden ja Stemma Oy:n (Y-tunnus 0250674-8) välisissä oikeussuhteissa, jotka ovat syntyneet henkilön ostaessa tuotteita Stemman verkkokaupasta.

1.2 Myyjällä on oikeus muuttaa näitä toimitusehtoja, hintoja ja myytäviä tuotteita. Kyseiset muutokset tulevat voimaan toimitusehtojen otsikossa annetusta päivämäärästä alkaen ja ne julkaistaan verkkokaupan www-sivuilla. Käsillä olevaan oikeussuhteeseen sovelletaan aina niitä ehtoja, jotka ovat olleet voimassa oikeussuhteen syntymisen hetkellä.

1.3 Stemman verkkokaupan toimitusehtojen lisäksi oikeussuhteissa sovelletaan Suomen lainsäädäntöä. Mikäli toimitusehdot ovat ristiriidassa Suomen lain kanssa, sovelletaan Suomen lakia.

1.4 Stemma ei ole vastuussa ylivoimaisen esteestä (force majeure) johtuvasta haitasta tai vahingosta. Ylivoimainen este on asia tai olosuhde, joka on Stemman vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella tai jota Stemma ei voida kohtuudella voittaa.

2. Henkilötiedot ja niiden käsittely

2.1 Verkkokaupan tuotteita myydään vain 18 vuotta täyttäneille täysi-ikäisille henkilöille.

2.2 Tuotteita voivat ostaa ja tilata vain rekisteröidyt verkkokaupan asiakkaat.

2.3 Tilauksen yhteydessä pyydettävät tiedot ovat kaikki pakollisia, ja niiden antaminen on edellytys tilaukselle.
Pakollisia tietoja ovat mm. nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköposti. Asiakas vakuuttaa, että hänen antamansa tiedot ovat totuudenmukaiset. Asiakas on velvollinen korvaamaan vahingon tai haitan, joka on aiheutunut tietojen virheellisyydestä.

2.4 Stemmalla on oikeus tallentaa rekisteröidyt tiedot ja käyttää niitä hyväksi liiketoiminnassa parhaalla katsomallaan tavalla, pois lukien kuitenkin käyttäjän rekisteröinnin yhteydessä erikseen antamat kiellot.

2.5 Asiakkaalla on oikeus muuttaa tai täydentää henkilötietoja tai vaatia Stemmaa poistamaan henkilötiedot rekisteristään.

2.6 Stemma ei luovuta henkilö- ja yhteystietoja Stemma ketjun ulkopuolisille tahoille. Katso lisää henkilötietojen käsittelystä tieto Stemma Oy:n asiakasrekisterin rekisteriselosteessa

3. Hinnat ja tuotteet

3.1 Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

3.2 Tuotteet myydään sillä hinnalla, joka on voimassa tuotteen tilausajankohtana. Mikäli verkkokauppaan merkitty tuotehinta on virheellinen, ja asiakas on ollut tästä tietoinen tai hänen olisi se pitänyt tietää, Stemmalla ei ole velvollisuutta myydä tuotetta virheellisellä hinnalla.

3.3 Hinnat ovat voimassa vain verkkokaupassa. Toisaalta kaikkia tuotteita ei voi ostaa verkkokaupasta. Verkkokaupasta ostettavat tuotteet ovat merkityt sivustolle erikseen.

3.4 Toimitusmaksun hinta vaihtelee tuotteittain. Isojen ja tilaa vievien tuotteiden osalta peritään korkeampi toimitusmaksu ja joidenkin kevyempien tuotteiden kohdalla toimitusmaksu on alhaisempi. Voimassa olevat toimitusmaksut ovat asiakkaan nähtävillä toimitustavat osiossa. Ostoshetkellä asiakas näkee toteutuvan toimitusmaksun suuruuden lisättyään tuotteet ostoskoriin.

3.5 Tuotteet saattavat näyttää mm. kuvaus-, valotus- tai muista teknisistä seikoista johtuen hieman erilaisilta luonnossa kuin kuvissa. Joissakin mallistoissa pienet halkeamat kuuluvat ominaisuuksiin, samoin viimeistely voi olla vanhan näköistä.

4. Tilaus

4.1 Kauppasopimus tulee voimaan ja tilaus ja maksuvelvollisuus tulevat asiakasta sitoviksi, kun Stemma on lähettänyt tilausvahvistuksen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen. Stemmalla on oikeus peruuttaa sopimus (tilaus) seitsemän (7) päivän kuluessa tilauksen tekemisestä, mikäli Stemma toteaa, että tilausta ei voida toimittaa asianmukaisesti tai ajoissa.

4.2 Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen tilausnumero, hinta, toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.

4.3 Tilaaminen edellyttää voimassa olevien verkkokaupan toimitusehtojen hyväksymistä.

4.4 Asiakkaan on noudatettava häneltä kohtuudella vaadittavaa huolellisuutta ja tarkkaavaisuutta verkkokaupassa asioidessaan.

5. Maksutavat

5.1 Maksutapoina verkkokaupassa toimivat verkkopankkimaksu, luottokortti sekä lasku ja/tai osamaksu.

5.2 Verkkopankki- ja luottokorttimaksun välittäjänä on Paytrail Oyj. Stemma ei käsittele tai tallenna asiakkaan maksu- tai tilitietoja, näitä käsittelee ainoastaan Paytrail Oyj.

5.3 Visa-, Visa Electron- tai MasterCard –korteilla maksettaessa Stemma toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Maksuihin liittyvistä reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa-, Visa Electron- tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja.

Paytrail Oyj
Y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puh. 0207 181830
www.paytrail.com

5.4 Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

5.5 Paytrailin kautta valittavissa olevan Collector lasku/osamaksu -vaihtoehdon luotonantajana toimii Collector Bank AB.

6. Toimitus

6.1 Huonekalut ja isot tuotteet toimitetaan kotiinkuljetuksena asiakkaan antamaan toimitusosoitteeseen ja pienemmät lähetykset lähimpään Postin toimipisteeseen tai pakettiautomaattiin (SmartPost).

6.2 Toimituskulut määräytyvät toimituksen koon ja toimitustavan mukaan. Lopulliset toimituskulut ilmenevät aina asiakkaan tilaukselle, kun kaikki tuotteet ovat lisätty ostoskoriin''

6.3 Kun yhdenkin paketin paino ylittää 35 kg tai yksikin tilauksen osa on mitoiltaan enemmän kuin 180x80x60 cm, tilaus kuljetetaan suoraan asiakkaan kotiin. Kotiinkuljetus sisältää sisään kannon, kuljettaja ja apumies pois lukien syrjäisimmät seudut. Kotiinkuljetuspalveluun ei kuulu jalkojen asennusta, huonekalujen kasausta, pakkausten purkua tai poiskuljetusta. Syrjäisimmillä paikkakunnilla asiakaan tulee varautua auttamaan huonekalujen sisään kannossa. Kuljetustavasta riippuen asiakas saa ilmoituksen, kun tilaus on noudettavissa SmartPostista tai postin toimipisteestä tai kuljetusliike ottaa yhteyttä asiakkaaseen tilauksen toimittamiseksi.

6.4
Verkkokaupan toimitusaika varastossa olevilla tuotteilla on 1 – 5 arkipäivää. Toimitusaika voi poiketa edellä mainitusta johtuen tuotteen hetkellisestä saatavuudesta tai tilausten ruuhkautumisesta. Tilaustuotteiden toimitusaika on 1 – 6 viikkoa. Verkkokaupassa olevien tuotteiden tilausmahdollisuus perustuu senhetkiseen varastosaldoon. Mikäli tuote on väliaikaisesti loppunut varastosta yhtäkkisen ylisuuren menekin takia, tuotteen toimitusaika saattaa poiketa tuotteen yhteydessä ilmoitetusta toimitusajasta. Asiakkaalle ilmoitetaan asiasta tässä tapauksessa erikseen.

6.5
Asiakas on velvollinen tarkistamaan tuotteen heti tuotteen vastaanotettuaan. Kotiinkuljetuksen yhteydessä asiakkaan velvollisuus on tarkistaa kuljetusliikkeen edustajan läsnä ollessa, että paketti ei ole vaurioitunut. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on heti pyydettävä tavarankuljettajaa tekemään vahinkoilmoitus. Tämän jälkeen on otettava viipymättä yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun. Tuotetta ei saa antaa takaisin kuljetusyhtiölle ennen kuin asiakaspalveluun on otettu yhteyttä. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tai tuote on virheellinen tai rikkoutunut, on tästä viipymättä ilmoitettava verkkokaupan asiakaspalveluun, kuitenkin ennen kuin 7 päivää on kulunut tuotteen vastaanottamisesta. Tämän jälkeen kyseisillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

6.6
Stemma toimittaa tuotteita ainoastaan maakuljetuksina Manner-Suomen alueelle. Verkkokaupasta ostettuja tuotteita ei toimiteta Ahvenanmaalle, postinumeroalueelle 00190 tai ulkomaille.

7. Tilauksen peruuttaminen ja tuotteen palautus

7.1 Vahvistettu tilaus on oikeus peruuttaa ennen kuin tuote on jätetty kuljetusliikkeen kuljetettavaksi ottamalla yhteyttä verkkokaupan asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun yhteystiedot peruuttamista varten on ilmaistu sähköpostitse lähetetyssä tilausvahvistuksessa.

7.2 Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämätön tuote 14 päivän kuluessa tilauksen toimituksesta, vastaanottamispäivä pois lukien.

7.3 Palautusoikeutta ei kuitenkaan ole:

a) hygieniatuotteilla pakkauksen avaamisen jälkeen. Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitteet, patjat ja niiden suojat sekä lakanat ja tyynyliinat sekä muut näihin rinnastettavat tuotteet.

b) tuotteilla, jotka ovat erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu. Tällaisten tuotteiden tilauksia ei voida myöskään peruuttaa, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen tai sen osan tai palvelun ostotilaus on valmistunut.

7.4 Palautuksesta on sovittava aina etukäteen Stemman asiakaspalvelun kanssa. Asiakkaan on nimenomaisesti ilmaistava halu palauttaa tuote. Palautukseksi ei katsota pelkästään esimerkiksi tuotteen noutamatta jättämistä postista.

7.5 Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta ja palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Palautuskustannus pidätetään tuotteen kauppahinnasta. Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa siitä, kun asiakas on ilmoittanut palauttamisesta.

7.6 Täytetty palautus-/reklamaatiolomake liitetään palautettavan tuotteen mukaan, ellei sitä ole toimitettu jo aikaisemmin muulla tavalla. Palautusosoite on ilmoitettu kyseisessä lomakkeessa.

7.7 Tuotetta ei saa ennen palauttamista ottaa käyttöön ja sen tulee olla asianmukaisesti pakattuna alkuperäispakkauksessa sekä olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Mikäli jonkin palautuksen kohdalla Stemma poikkeuksellisesti hyväksyy puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme palautuksesta johtuneet välittömät kulut sekä vähintään 25 % tuotteen hinnasta.

7.8 Palautus- ja peruutustapauksissa asiakkaan tuotteesta ja toimituksesta maksama summa vähennettynä palautuskustannuksilla palautetaan asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille viimeistään 20 päivän kuluessa tilauksen peruuttamisesta. Stemmalla on oikeus pidättyä rahojen palautuksesta ennen kuin asiakas on palauttanut tuotteet tai osoittanut lähettäneensä ne. Stemmalla on oikeus vähentää summasta mahdollista arvonalenemista vastaava rahamäärä. Palautusta ei katsota tehdyksi, jos palautusta koskevia ehtoja ei ole noudatettu.

7.9 Lunastamattomista tilauksista perimme toimituskulut, jotka aiheutuvat paketin lähettämisestä ja sen palautumisesta. Laskutuksessa noudatamme Postin hinnoittelua. Kaikista palautuksista ja noutamattomista lähetyksistä Posti laskuttaa Stemmalta täyden hinnan.

8. Takuu

8.1 Stemma vastaa tuotteissa olevista virheistä ja puutteista normaalin kuluttajansuojalain 5:12 mukaisen yleisen virhesäännöksen mukaisesti näissä ehdoissa säädetyin poikkeuksin.
Näiden ehtojen lisäksi sovelletaan Stemman kuluttaja-asiakkaille suunnattuja takuuehtoja.

8.2 Stemma ei vastaa asiakkaan aiheuttamasta tuotteen kulumisesta tai vahingoittumisesta, vioista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen epäasianmukaisesta käytöstä tai tuotteen normaalista kulumisesta, joka johtuu sen normaalista käytöstä.

8.3 Mikäli tuote on takuuta koskevien ehtojen mukaisesti virheellinen, tulee tästä ilmoittaa mahdollisimman pian verkkokaupan asiakaspalveluun. Palautus-/reklamaatiolomake ja kuvat tuotteesta virheen todistamiseksi on palautettava viimeistään 2 kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä hetkestä, kun virhe olisi pitänyt havaita. Stemma ei ole velvollinen korvaamaan virhettä, mikäli tätä määräaikaa ei noudateta tai jos asiakkaalla ei ole esittää kuittia tai muuta ostotodistusta tuotteen ostosta. Lisäksi edellytetään, että virhe on laadultaan sellainen, että sitä ei olisi voinut kohtuudella havaita asiakkaan tarkistaessa tuotteen tilausta vastaanotettaessa.

8.4 Virheen laadusta riippuen tuote korjataan tai asiakkaalle toimitetaan uusi vastaava tuote. Hinnanalennus on mahdollista, mikäli virhettä ei voida ilman kohtuuttomia kustannuksia korjata eikä uutta vastaavaa tuotetta voida toimittaa. Stemma ei ole vastuussa asiakkaalle virheestä johtuvasta välillisestä vahingosta.

9. Vastuu ja muut ehdot

9.1 Stemma ei vastaa asiakkaan tekemistä mittaus tai muista virheistä, jolloin esimerkiksi isot huonekalut eivät mahduta kuljettamaan sisälle tai tuotetta on säilytetty tilassa, jossa siitä on tullut kastumisen tai muun syyn johdosta myyntikelvoton, vaikka tuote olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa Stemma ei hyväksy tuotteen palauttamista.

9.2 Asiakkaan tulee noudattaa kohtuudella vaadittavaa tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokaupassa asioidessaan. Asiakas on velvollisia korvaamaan Stemmalle aiheutuneen vahingon, joka on syntynyt asiakkaan rikkoessa näitä ehtoja.

9.3 Näissä ehdoissa tarkoitetussa oikeussuhteessa tapahtuneet riita-asiat ja erimielisyydet pyritään ensisijaisesti ratkaisemaan neuvotteluteitse. Ellei sopimukseen päästä, asia voidaan saattaa kuluttajariitalautakunnan tai käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Asiamieskuluja ei korvata, koska kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoavat veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

 

Stemman verkkopalvelun Käyttäjäehdot


1. Yleistä

1.1. Tämä käyttäjäsopimus sisältää Stemman (jäljempänä "Palvelun tarjoaja") Stemma.fi-verkkopalvelun (jäljempänä "Palvelu") käyttöä koskevat ehdot. Rekisteröityessään Palveluun tai ostaessaan tuotteita Palvelusta Käyttäjä hyväksyy ehdot ja sitoutuu noudattamaan näitä ehtoja.
1.2. Palvelun tarjoajan yhteystiedot: Stemma Oy. Yhteystiedot: Ahjokatu 13, 40320 Jyväskylä, verkkokauppa@stemma.fi. Y-tunnus: 0250671-8. ALV rek.
1.3. Palvelun sisällön kaikki oikeudet kuuluvat Palvelun tarjoajalle.

2. Muutokset

2.1. Palvelun tarjoajalla on oikeus milloin tahansa tehdä muutoksia Palveluun.
2.2. Palvelun tarjoajalla on oikeus muuttaa yksipuolisesti tämän käyttäjäsopimuksen ehtoja ilmoittamalla asiasta sähköpostilla, kirjallisesti tai Palvelun välityksellä Käyttäjälle. Käyttäjä hyväksyy muutokset palvelua käyttäessään.

3. Rekisteröityminen

3.1. Käyttäjä luo verkkotunnukset täyttämällä rekisteröitymislomakkeen. Käyttäjän sähköpostiosoite toimii käyttäjätunnuksena palveluun ja käyttäjä voi itse määrittää salasanan palveluun.
3.2. Ainoastaan luonnollinen henkilö voi rekisteröityä.
3.3. Rekisteröityminen on maksutonta.
3.4. Palvelun tarjoaja voi halutessaan evätä rekisteröitymisen.

4. Henkilötiedot ja niiden käyttö

4.1. Käyttäjän antamat henkilötiedot kerätään ja tallennetaan Palvelun tarjoajan asiakasrekisteriin. Tällaisia tietoja ovat etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero ja sähköpostiosoite, sekä muut asiakassuhteen hoitamiseen vaadittavat tiedot. Henkilötietoja voidaan käyttää asiakassuhteen hoitamiseen, yhteydenpitoon ja suoramarkkinointitarkoituksiin, ellei asiakas ole kieltänyt tällaista tietojen luovutusta erikseen.
4.2. Palvelun tarjoaja varaa itselleen oikeuden luovuttaa Käyttäjää koskevia tietoja viranomaisten käyttöön, mikäli Käyttäjä on toiminut lain ja hyvän tavan vastaisesti.
4.3. Palvelun tarjoajalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.
4.4. Asiakasrekisterin tietoja voidaan käyttää sähköisessä suoramarkkinoinnissa vain, jos Käyttäjä on antanut tähän suostumuksensa.
4.5. Käyttäjällä on Palvelun kautta oikeus tarkistaa itseään koskevat henkilötiedot, muuttaa niitä tai poistaa tiedot rekisteristä kokonaan.

5. Käyttäjän vastuut ja velvollisuudet

5.1. Käyttäjä vastaa kaikesta käyttäjätunnuksellaan ja salasanallaan tapahtuvasta käytöstä, ja siitä, että käyttö noudattaa tämän sopimuksen ehtoja. Käyttäjä on vastuussa salasanan salassapidosta.
5.2. Käyttäjä sitoutuu käyttämään Palvelua vain lain ja hyvän tavan mukaisiin tarkoituksiin. Käyttäjä sitoutuu olemaan lähettämättä tai välittämättä Palvelussa materiaalia, joka on lain ja hyvän tavan vastaista, yllyttää tällaiseen toimintaan tai edistää sitä.
5.3. Käyttäjä vastaa kaikista hänelle Palvelun käytön edellyttämän laitteiston, ohjelmiston ja tietoliikenneyhteyksien hankinnasta ja ylläpidosta sekä muista Palvelun käytöstä aiheutuvista kustannuksista.
5.4. Käyttäjä vastaa täysmääräisesti tämän sopimuksen, lain tai hyvän tavan vastaisesta Palvelun käytöstä aiheuttamastaan vahingosta Palvelun tarjoajalle, muille Käyttäjille ja kolmansille osapuolille.

6. Riitojen ratkaisu

Jos sopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Linkki verkkovälitteiselle riidanratkaisufoorumille (Art. 14, EU asetus No 524/2013): http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Elinkeinonharjoittajan sähköpostiosoite: verkkokauppa@stemma.fi

Tietoa evästeistä

Käytämme tällä verkkosivustolla evästeitä, joiden avulla keräämme ja tallennamme tietoja käyttämistäsi palvelusta. Voimme myös yhdistää näin kerättyjä tietoja. Mikäli annat itsestäsi tunnistamisen mahdollistavia tietoja verkkosivulla, tallennamme myös nämä tiedot muiden tietojen kanssa. Lisätietoja: kts. rekisteriseloste.

Eväste on lyhyt tekstitiedosto, jonka verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Evästeiden avulla Palveluntarjoaja voi kehittää palveluaan entistä asiakasystävällisemmäksi ja tarjota asiakkailleen kohdennettuja tuotesuosituksia, tarjouksia ja etuja. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet oletusasetuksin, mutta käyttäjä voi myös torjua evästeiden käytön oman selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestaan palvelun käytön jälkeen. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista saa selaimen valmistajan ohjeista. Verkkopalveluun sisältyvät palvelut voivat kuitenkin edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen.

Stemman Rekisteriseloste

Suomen Vahvimmat

 

 

 

 

 

 


Laatimispäivä 21.12.2015


1. Rekisterinpitäjä

Nimi: Stemma Oy (Y-tunnus: 0250671-8)
Yhteystiedot: Ahjokatu 13, 40320 Jyväskylä
Puh 0424 896 600

2. Rekisteriasioista vastaava yhteyshenkilö

Jari Tuhkanen
Sähköposti: jari.tuhkanen@stemma.fi

3. Rekisterin nimi

Stemma Oy markkinointirekisteri.

4. Rekisterin käyttötarkoitus

Käsittelyn tarkoituksena on asiakassuhteen hoitaminen, asiakkaan ja Stemma Oy:n oikeuksien ja velvollisuuksien toteuttaminen sekä henkilötietolain mukainen henkilötietojen käsittely verkkopalveluihin liittyviin tarkoituksiin, tutkimustoimintaan, Stemma Oy:n ja/tai sen yhteistyökumppaneiden mainonnan ja/tai suoramarkkinoinnin suuntaaminen asiakastietojen perusteella Stemma Oy:n viestimien ja palvelujen kautta luovuttamatta henkilötietoja ulkopuoliselle taholle.

5. Rekisterin tietosisältö

Asiakasrekisteri koostuu seuraavista erillisestä rekisteristä:

    • Asiakkaan yhteystiedot ja tilaamisen mahdollistavat tiedot: sukunimi, etunimet, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka ja muut asiakaskohtaiset tiedot. Mahdollinen kielto luovuttaa asiakkaan osoite- tai muita tietojaan muille yrityksille suoramarkkinointia varten. Mahdollinen kielto lähettää hänelle mitään tarjouspostia. Mahdolliset sähköisen suoramarkkinoinnin luvat. Verkkopalveluissa verkkotunnukset luoneilla asiakkailla käyttäjätunnus ja salasana.
    • Asiakkaan tilausten käsittelyssä ja toimittamisessa tarvittavat tiedot: asiakkaan ilmoittama puhelinnumero yhteydenottoja varten, luotolla ostettaessa henkilötunnus ja luottoehdot.
    • Luottokaupan ylläpitämiseen tarvittavat tiedot: luotonvalvontaan ja luotto-oikeuden ylläpitoon vaadittavat tiedot.
    • Tiedot käsitellyistä tilauksista: Tiedot asiakkaiden tilauksista, toimituksista, reklamaatioista ja palautuksista.

6. Säännönmukaiset tietolähteet

Tiedot kerätään henkilöiltä, jotka haluavat tilata sähköpostiinsa Stemman tarjouskirjeen.

7. Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle

Tietoja ei luovuteta muille osapuolille. Tietoja ei luovuteta tai siirretä EU:n eikä Euroopan talousalueen ulkopuolelle.
Rekisterin yhteys- ja asiakkuustiedot saadaan asiakassuhteen syntyessä ja sen aikana asiakkaan rekisterinpitäjälle tekemistä ilmoituksista. Asiakassuhde syntyy, kun asiakas tilaa tuotteita Stemman verkkokaupasta.
Asiakkaan nimi- ja osoitetietoja voidaan päivittää Väestörekisteristä. Suoramarkkinointikielto ja kielto luovuttaa osoitetietoja muille yrityksille tallennetaan asiakkaan erillisen ilmoituksen perusteella. Sähköiseen suoramarkkinointiin (kuten sähköposti, tekstiviestit) pyydetään asiakkaalta erikseen suostumus henkilötietolain mukaisesti. Asiakkaan tilaushetken mukainen tieto luottokelpoisuudesta saadaan Handelsbanken Oy:n (Aktiiviraha) järjestelmästä.

9. Rekisterin suojauksen periaatteet

Asiakastietoja sisältävän järjestelmän käyttöön ja asiakastietojen muuttamiseen ovat oikeutettuja vain erikseen sovitut työntekijät. Kullakin käyttäjällä on oma käyttäjätunnus ja salasana järjestelmään. Tietokannan henkilökohtaisten käyttöoikeuksien ja eri käyttäjätasojen avulla käyttöoikeus on rajattu ainoastaan henkilön työtehtävien hoidossa tarpeellisiin tietoihin.

Asiakasrekisteri ja sitä käsittelevät tietojärjestelmän laitteistot sijaitsevat suljetuissa konesaleissa. Häiriötilanteiden varalta tiedot varmistetaan säännönmukaisesti kopioimalla. Järjestelmä on suojattu palomuurilla ulkopuolelta tulevia yhteydenottoja vastaan. Vaitiolovelvollisuus sitoo asiakasrekisteritietoja käsitteleviä työntekijöitä. Tietoja kerrotaan tai luovutetaan ulkopuolisille vain lakiin perustuvan ilmoitusvelvollisuuden johdosta, kuten asiakkaan omasta pyynnöstä tai viranomaisen lakiin perustuvasta pyynnöstä.

Rekisteröidyn oikeudet

1. Kielto-oikeus

Rekisteröidyllä on oikeus kieltää rekisterinpitäjää käsittelemästä häntä itseään koskevia tietoja suoramainontaa, etämyyntiä ja muuta suoramarkkinointia sekä markkina- ja mielipidetutkimusta samoin kuin henkilömatrikkelia ja sukututkimusta varten. Kielto tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilöille.

2. Tarkastusoikeus

Rekisteröidyllä on oikeus tarkastaa rekisteriin tallennetut itseään koskevat tiedot ja saada niistä kopiot. Tarkastuspyyntö tulee tehdä kirjallisesti ja osoittaa rekisteriasioista vastaavalle henkilölle.

3. Tiedon korjaaminen

Rekisterinpitäjä oikaisee, poistaa tai täydentää rekisterissä olevan, käsittelyn tarkoituksen kannalta virheellisen, tarpeettoman, puutteellisen tai vanhentuneen henkilötiedon oma-aloitteisesti tai rekisteröidyn pyynnöstä.