Avaa valikko

TAKUUEHDOt

Stemma vastaa tuotteissa olevista virheistä ja puutteista normaalin kuluttajansuojalain 5:12 mukaisen yleisen virhesäännöksen mukaisesti näissä ehdoissa säädetyin poikkeuksin. Näiden ehtojen lisäksi sovelletaan Stemman kuluttaja-asiakkaille suunnattuja takuuehtoja.

Stemma ei vastaa asiakkaan aiheuttamasta tuotteen kulumisesta tai vahingoittumisesta, vioista, jotka ovat aiheutuneet tuotteen epäasianmukaisesta käytöstä tai tuotteen normaalista kulumisesta, joka johtuu sen normaalista käytöstä.

Mikäli tuote on takuuta koskevien ehtojen mukaisesti virheellinen, tulee tästä ilmoittaa mahdollisimman pian verkkokaupan asiakaspalveluun

Reklamaatio sekä kuvat tuotteesta virheen todistamiseksi on toimitettava Stemman verkkokaupan asiakaspalveluun viimeistään 2 kuukauden kuluessa virheen havaitsemisesta tai siitä hetkestä, kun virhe olisi pitänyt havaita.

  • Stemma ei ole velvollinen korvaamaan virhettä, mikäli tätä määräaikaa ei noudateta tai jos asiakkaalla ei ole esittää kuittia tai muuta ostotodistusta tuotteen ostosta
  • lisäksi edellytetään, että virhe on laadultaan sellainen, että sitä ei olisi voinut kohtuudella havaita asiakkaan tarkistaessa tuotteen tilausta vastaanotettaessa
  • virheen laadusta riippuen tuote korjataan tai asiakkaalle toimitetaan uusi vastaava tuote
  • hinnanalennus on mahdollista, mikäli virhettä ei voida ilman kohtuuttomia kustannuksia korjata eikä uutta vastaavaa tuotetta voida toimittaa
  • Stemma ei ole vastuussa asiakkaalle virheestä johtuvasta välillisestä vahingosta
  • Stemma ei ole vastuussa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Stemma Oy:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella
    • Stemma on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä

Vastuu ja muut ehdot

Stemma ei vastaa virheistä esimerkiksi,

  • jos isot huonekalut eivät mahdu sisälle
  • jos tuotetta on säilytetty tilassa, jossa siitä on tullut kastumisen tai muun syyn johdosta myyntikelvoton, vaikka tuote olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan
    • tällaisissa tapauksissa Stemma ei hyväksy tuotteen palauttamista
  • tavaran tai sen osan tavanomaisesta kulumisesta
  • tavaran vääränlaisesta käsittelystä
  • käyttö- tai hoito-ohjeiden laiminlyönnistä
  • tavaran luovutuksen jälkeen kuluttajalle sattuneesta tapaturmasta

Reklamaation tekeminen

Tee reklamaatioilmoitus Stemman verkkokaupan asiakaspalveluun sähköpostitse.

Kerro meille

  • mitä tuotetta reklamaatio koskee?
  • milloin tuote on ostettu?
  • mikä on ongelma? minkä takia tuote on mielestäsi viallinen ja kuinka ongelma tuotteessa tulee esiin?
    • muista liittää sähköpostiin kuvat virheen havainnollistamiseksi
    • tuo myös ilmi, jos asiaan liittyy aiempaa selvittelyä ja mitkä olivat selvittelyn tulokset
  • mitä vaatimuksia sinulla on viallisen tuotteen osalta?
    • viallisen tuotteen korvaaminen uudella
    • tuotteen korjaaminen
    • hyvitys ostohinnasta
  • kerro yhteystietosi, jotta voimme vastata reklamaatioosi asian ratkaisemiseksi